Czy warto skorzystać z usług firmy SEO?

Zgłoś się do agencji SEO, aby uzyskać fachową pomoc profesjonalistów.

Firmy lub administratorzy stron internetowych, którzy pragną, żeby wyświetlać się na najlepszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie rekomendujemy, to próbowanie starań samemu. Nie mając doświadczenia w tematyce SEO i nie monitorując na bieżąco wiadomości o zmianach w algorytmie Google, ciężko działać poprawnie i – kluczowe – efektywnie. Drugi sposób to stworzenie etatu dla specjalisty od SEO, jednakże nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet skierowany na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że obok specjalistów od SEO w pracują tam również osoby od copywritingu, kampanii Google Ads, projektowania graficznego i programowania służące rzeczową pomocą w tych kwestiach.

Firma SEO – postaw na tę, która istnieje w branży od lat

Polskich agencji SEO jest wiele. Co wziąć pod uwagę w trakcie wyboru firmy, która wywinduje w górę naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Radzimy wybrać agencję, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a również tych kreatywnych oraz marketingowych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od około dekady, można mieć zaufanie, iż posiada ona spore doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować szerokie portfolio swoich byłych prac. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach dodają sekcję z wykazem tzw. „kejsów”. Przed podpisaniem umowy wypada przeanalizować studia takich przypadków, żeby sprawdzić, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, jak również to z jakimi przeszkodami przyszło im się zmierzyć i z jakimi branżami pracowała. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: informuje o harmonogramie prac na nadchodzące miesiące, jak również przekazuje raporty z ukończonych działań i ich rezultaty.

Kolejny istotny aspekt to spersonalizowana oferta i dostrojenie zakresu prac do profilu działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy reaguje w ciągu 15 minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania pracownik doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, żeby dopytać o dokładniejsze dane o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej indywidualnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się wyszukać na własną rękę w internecie, jak np. informacja o prowadzonych do chwili obecnej działaniach SEO i o najważniejszych dla klienta towarach bądź usługach, które potrzebuje wypromować.

Opłata za usługi firmy SEO – których ofert się wystrzegać

Przezornie warto potraktować agencje SEO, które proponują umowę z zapłatą za wypracowany wynik. W takim modelu klient płaci agencji SEO dopiero wtedy, gdy słowa kluczowe uzyskają wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top10 lub do Top5). To nadal często spotykany rodzaj rozliczeń, lecz niesie ze sobą spore zagrożenie – można bowiem uzyskać błyskawiczny efekt za sprawą łamania standardów określonych przez Google. Codziennie uaktualniany algorytm też nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych zleceniodawcy, stąd sumienna agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych pozycji. Co do ceny za usługi firmy SEO, to z rzadka jest ona stała – zazwyczaj w pierwszych miesiącach po podpisaniu kontraktu konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby opracować drobiazgowy audyt SEO, a potem wcielać w życie wszystkie wymienione w nim prace. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają o wiele mniejsze.

Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]