audyt seo Kraków, audyty stron internetowych

Audyt SEO – gruntowna analiza strony internetowej

Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt to sprawdzenie spółki, przedsiębiorstwa lub firmy pod kątem rozmaitych czynników, m.in finansowych i organizacyjnych, a także oszacowanie możliwości dalszego rozwoju. Co, biorąc powyższe pod uwagę, oznacza zatem audyt SEO? Jest to wnikliwa analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej aspekty, jak prędkość wczytywania się witryny, metadane, strukturę nagłówków, kod strony i wiele bardziej i mniej znaczących elementów. Oprócz samego wykazania uchybień oraz błędów, w szczegółowym audycie SEO muszą znaleźć się też zalecenia odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO analizuje stronę internetową pod kątem dostępności, zgodności ze normami W3C, zawartości strony, a także poprawności kodu. Oprócz tego sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, aby wykryła ona wszystkie błędy na stronie i – co kluczowe – zaleciła działania, które umożliwią ich naprawę.

Audyt SEO – darmowy, a może płatny?

Online znajduje się masa narzędzi i stron, przy użyciu których ekspresowo i za darmo wykonuje się audyt SEO strony internetowej. Zalety tej opcji? Szybkość oraz cena. Minusy? Jest ich sporo. Wersje testowe czy też bezpłatne narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, są niedoskonałe. Jeśli już przyuważą jakieś błędy na stronie, to zwykle nie wszystkie. Mnóstwo błędów (np. w kodzie) spostrzec można tylko podczas analizy dokonanej przez specjalistę w danym obszarze, a nie algorytm.

Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję czeka się zazwyczaj od kilkunastu dni do około 30 dni. Okres na przekazanie raportu powinien zostać sprecyzowany w umowie podpisanej z firmą, która zadeklarowała, że go wykona. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie kluczowe problemy występujące w witrynie. Jeśli strona była postawiona na gotowym szablonie bądź na platformie typu Magento czy Shoper, to problemów do poprawy może być dużo. Kiedy witryna wolno się ładuje, a na istotne dla klienta frazy pojawia się daleko za pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to też są to sygnały, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym pomysłem.

Jakie problemy ujawnia audyt SEO?

Dobrze wykonany audyt SEO może obnażyć mnóstwo wad strony, najczęściej:

  • brak czy też źle wykonana integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console),
  • przyczyny słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
  • poprawność kodu witryny,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy w wersji mobilnej strony, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych obrazów,
  • brak czy też nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • powolne wczytywanie się witryny w wersji mobilnej oraz desktopowej

.

Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]