Linkowanie z użyciem PBN – publikacje z canonicalem i wizytówki NAP
Szukasz szczegółowych informacji o aktualnej ofercie private blog network? Doskonale trafiłeś! Wejdź na pbnmarket.pl.
Żeby konsument znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także postarać się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy systematycznie publikowane są na niej kolejne wyczerpujące i użyteczne dla klienta informacje. Ale nie wolno też lekceważyć tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
PBN – proste zdobywanie sporej ilości zróżnicowanych linków
PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (przeważnie przez większą agencję marketingową albo firmę SEO), który kontroluje jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci blogów są najczęściej stosowane jako jeden z punktów wieloskładnikowej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, bo najlepsze rezultaty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio prawidłowo zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość utworzenia pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich dywersyfikację, co jest dobrze oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Mankamentem PBNów jest tylko to, że ich wykonanie to spory koszt, a później trzeba poświęcać wiele godzin na zachowanie ich w wysokiej jakości.
Wizytówki NAP i artykuły z canonicalem, czyli jak wykorzystać potencjał PBN
Prywatne sieci portali doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie widoczne są najważniejsze dane telekontaktowe firmy – jej nazwa, telefon czy adres e-mail i adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim również profil na portalu społecznościowym, wpis w internetowym katalogu biznesowym czy artykuł, w którym podano firmowe dane kontaktowe.
Inna skuteczna metoda korzystania z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. To powtórna publikacja wartościowych artykułów ze wskazaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej użyteczność pierwotnego artykułu, gdyż odnajdywanie linków do niego na różnych witrynach zewnętrznych rozumieją jako znak, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, godne uwagi informacje. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie ważne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych w szczególności z prawem, aktualnymi wydarzeniami, finansami oraz medycyną.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO