Pozycjonowanie okresowe, lokalne i long tail – różnice

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach - więcej szczegółów o tej usłudze.

Istnieją 3 główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu istotne jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę na ogół:
– państwo (np. “studio filmowe Polska”)
– miejscowość (“gitarzysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Retkinia”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w przypadku podmiotów lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do osób rezydujących na tym samym obszarze. Ten sposób pozycjonowania jest przydatna też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet na reklamę i nie jest w stanie rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep obuwniczy”, to “sklep obuwniczy Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon

Inny rodzaj pozycjonowania to słuszne i wypróbowane wyjście dla właścicieli firm dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą należytego doboru fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon to również dużo mniejsza konkurencja. Kluczowe jest również to, iż rośnie tendencja do wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Braun Seria 5 srebrna,
– smartfon Huawei P30 czerwony,
– obuwie puma Ignite Limitles białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne zwłaszcza dla sklepów online. Przy użyciu tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną funkcję przed jednorazowymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, Dzień Kobiet czy koncert znanego zespołu. Ten wariant pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta z odpowiednim wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Przeważnie należy zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową czy też uzupełnioną treść witryny internetowej.

Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]